بیمه در کانادا بیمه ماشین

پیش از این به طور مفصل در خصوص بیمه در کانادا و شرایط آن توضیحاتی خدمت شما مخاطبان گرامی ارایه دادیم. در مقاله "بیمه در کانادا" به طور خلاصه انواع بیمه‌ها را معرفی کردیم. اکنون در چند مقاله مختلف، به تفصیل در خصوص انواع بیمه‌ها توضیحاتی ارایه خواهیم داد. در اولین مقاله به سراغ بیمه ماشین می‌رویم. با ما همراه باشید.

چرا به بیمه ماشین نیاز دارید

اگر شما در کانادا یک ماشین یا هر وسیله‌ی نقلیه‌ای دیگری دارید، باید برای وسیله نقلیه خود بیمه تهیه کنید. بیمه ماشین در کانادا اجباری است. بیمه ماشین از شما در مواجهه با موارد ذکر شده زیر محافظت خواهد کرد.
  • در صورت آسیب دیدن ماشین و یا بروز تصادف، باید هزینه تعمیر ماشین و یا وسیله نقلیه خود را بپردازید
  • اگر شما به هر دلیلی باعث تصادف شوید و به ماشین فردی دیگر آسیب بزنید و یا کسی در تصادف مجروح شود، از شما خسارت دریافت خواهد شد
شرکت‌های بیمه‌ای ممکن است از بیمه ماشین با عنوان بیمه اموال و حوادث نام ببرند. بیمه اموال و حوادث شامل بیمه‌های خانه، مشاغل و فجایع نیز می‌شود.
نکته: اگر شما ماشین خود را به کسی غرض دهید که نامش در بیمه نامه ذکر نشده است و آن شخص با ماشین تصادف کند، ممکن است این اتفاق سابقه بیمه شخصی شما را تحت تاثیر قرار دهد و موجب افزایش حق بیمه شود.

بیمه نامه ماشین چه کسانی را پوشش می‌دهد

در صورتی که با ماشین خود تصادف کنید، بیمه شما ممکن است شامل موارد زیر شود:
  • راننده
  • سرنشینان
  • سایر افراد درگیر حادثه
در برخی استان‌ها، مسافران مجروح و یا سایر افراد درگیر حادثه که بیمه نامه خود را دارند، ابتدا باید تحت بیمه نامه خود ادعای خسارت کنند.
راننده اصلی فردی محسوب می‌شود که بیشتر اوقات با ماشین رانندگی می‌کند.
رانندگان اضافی، افراد دیگری از اعضای خانواده هستند که ممکن است از ماشین به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود استفاده کنند، مانند رفتن به مدرسه یا محل کار. بیمه نامه شما باید رانندگان دیگر را نیز لیست کرده باشد. اگر رانندگان اضافی سابقه رانندگی کمی داشته باشند، حق بیمه شما افزایش می‌یابد. رانندگان گاه به گاه نیز به رانندگانی گفته می‌شود که تنها هر از چند گاهی از ماشین استفاده می‌کنند.

بیمه نامه ماشین چه مواردی را پوشش می‌دهد

در صورت ادعای خسارت و یا بروز حادثه‌ای که تحت پوشش بیمه نامه شما قرار می‌گیرد، پوشش ذکر شده در بیمه نامه، حداکثر مبلغی است که شرکت بیمه به شما می‌پردازد.

پوشش بیمه اجباری

استان‌ها و قلمروهای کانادا رانندگان را ملزم به پوشش اجباری می‌کنند. برخی از استان‌ها ممکن است به پوشش بیمه‌ای بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها نیاز داشته باشند.

بیمه مسئولیت

بیمه مسئولیت شامل زیان‌هایی مانند جراحت یا مرگ می‌شود که وسیله نقلیه شما برای دیگران ایجاد کرده است. همچنین این بیمه خسارت‌های ناشی از برخورد وسایل نقلیه شما به سایر وسایل نقلیه را نیز پوشش می‌دهد. اگر میزان ضرر و زیان بیش از مقداری باشد که در بیمه نامه ذکر شده، باید خودتان مبلغ اضافی را پرداخت کنید.
بیمه مسئولیت هزینه تعمیر ماشین شما را پوشش نمی‌دهد. برای پوشش این هزینه‌ها باید بیمه دیگری را در نظر بگیرید.

بیمه مزایای حوادث/آسیب جسمی

مزایای حوادث، هزینه‌های پزشکی و از دست دادن درآمد شما را در هنگامی که دچار تصادف رانندگی شدید پوشش می‌دهد.
در کبک شما به طور خودکار برای بیمه‌ای که آسیب جسمی را پوشش می‌دهد ثبت نام می‌شوید. حق بیمه به عنوان بخشی از ثبت نام گواهینامه رانندگی شما پرداخت می‌شود. برای این کار شما نیازی به خرید پوشش بیمه‌ای مجزا ندارید.

پوشش بیمه‌ای اضافه

بیمه نامه ماشین شما ممکن است مزایای دیگری را نیز برای شما فراهم کند.

بیمه برخورد

در صورتی که با ماشین یا یک شی برخورد کنید، بیمه نامه برخورد هزینه تعمیر و یا تعویض ماشین شما را پوشش خواهد داد. گاهی اوقات این بیمه شامل پوشش بیمه اجیاری شما می‌شود.
از شرکت بیمه‌ای که قصد خرید بیمه از آن‌ها را دارید بپرسید که بیمه نامه شما چه مواردی را پوشش خواهد داد.

بیمه جامع

بیمه جامع هزینه تعمیر و یا تعویض ماشین شما را که به دلایلی دیگری جز برخورد، دچار آسیب و یا خسارت شده باشد پوشش می‌دهد. این بیمه شامل موراد زیر می‌شود:
  • خرابکاری
  • آسیب به شیشه جلو اتومبیل شما
  • سرقت
در صورتی که با ماشین یا یک شی برخورد کنید، بیمه جامع هزینه تعمیر و یا تعویض ماشین شما را پوشش نخواهد داد. از شرکت بیمه‌ای که قصد خرید بیمه از آن‌ها را دارید بپرسید که بیمه نامه شما چه مواردی را پوشش خواهد داد.

پوشش بیمه اختیاری

بسته به سوابق رانندگی شما، ممکن است واجد شرایط همه نوع بیمه اختیاری نباشید.
شما می‌توانید اقدام به خرید بیمه اضافی کنید تا خطراتی که در بیمه نامه اصلی شما پوشش داده نمی‌شوند را پوشش دهید. شرکت‌های بیمه‌ای به این نوع بیمه، سوار یا تایید می‌گویند. شما باید برای دریافت این پوشش بیمه‌ای هزینه اضافی بپردازید.
همچنین ممکن است بخواهید بدانید که آیا به پوشش بیمه‌ای اضافی برای موارد زیر نیاز دارید یا خیر:
  • اجاره ماشین و یا استفاده از یک وسیله حمل و نقل دیگر در زمانی که ماشین شما در حال تعمیر شدن است
  • ترمیم آسیب‌های فیزیکی خودروهای کرایه‌ای
  • کمک اضطراری کنار جاده‌ای
  • بخشش تصادفی که موجب افزایش حق بیمه شما می‌شود پس از اولین حادثه‌ای که شما در آن مقصر هستید
  • هزینه استهلاک تا مطمئن شوید که مبلغی معادل با ارزش واقعی ماشین خود دریافت کردید
از شرکت ارایه دهنده بیمه خود بپرسید که بیمه شما چه مواردی پوشش می‌دهد و چه مواردی را پوشش نمی‌دهد. همچنین بپرسید برای چه خطرات احتمالی به بیمه اضافی نیاز دارید.

بیمه نامه ماشین چه مواردی پوشش نمی‌دهد

اکثر بیمه نامه‌های ماشین شامل از دست دادن اموال شخصی نمی‌شوند. برای مثل زمانی که یک دزد چوب گلف، لباس یا لوازم الکترونیکی شخصی شما از داخل وسیله نقلیه شما می‌دزدد، بیمه ماشین مسئولیتی در قبال چنین مواردی نخواهد داشت. بیمه منزل و یا بیمه مستاجر معمولاً این ضررها را پوشش می‌دهند.
بیمه نامه منزل خود را بررسی کنید تا ببینید که آیا سرقت وسایل شخصی از داخل وسایل نقلیه شما را نیز پوشش می‌دهد یا خیر.
همیشه بیمه نامه ماشین خود را با دقت مطالعه کنید و از این مطمئن شوید که این بیمه نامه چه مواردی را شامل می‌شود و چه مواردی را پوشش نمی‌دهد. بیمه نامه را در مکانی امن و در دسترس نگهداری کنید تا در زمان نیاز بتوانید به آن مراجعه کنید.

نحوه محاسبه حق بیمه توسط شرکت‌های بیمه‌ای درکانادا

حق بیمه مبلغی است که باید برای خرید بیمه پرداخت کنید. هنگام تعیین میزان پرداخت حق بیمه، شرکت‌های بیمه‌ای موارد زیر را در نظر می‌گیرند:
  • سن شما
  • جنسیت شما
  • محل زندگی شما
  • با چه ماشینی رانندگی می‌کنید
  • چقدر از ماشین خود استفاده می‌کنید
  • سوابق رانندگی شما
  • سوابق ادعای خسارت شما
  • نوع پوشش انتخابی شما
  • مبلغ قابل کسر شما
مبلغ قابل کسر، آن میزان از هزینه‌ای است که شما موافقت می‌کنید تا پیش از پرداخت مابقی مبلغ خسارت توسط شرکت بیمه‌ای بپردازید.
با جستجو به دنبال شرکتی با پایین‌ترین میزان حق بیمه باشید
میزان حق بیمه شما بسته به اینکه از کدام شرکت بیمه را خریداری می‌کنید متفاوت خواهد بود. این موضوع بسیار مهم است که بگردید، نظرات مختلف را جویا شوید و قیمت‌ها را بدانید و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. در برخی موارد ممکن است با ترکیب بیمه منزل و بیمه ماشین از تخفیف برخوردار شوید.
هنگامی که به دنبال خرید خودرو هستید، به رتبه بندی بیمه ماشینی که قصد خرید آن را دارید توجه کنید. شرکت‌های بیمه‌ای رتبه بندی خود را بر اساس نوع و مدل ماشین‌ها در نظر می‌گیرند. ماشین‌هایی که دارای رتبه‌های بهتری هستند، حق بیمه ارزان‌ترین خواهند داشت. شما می‌توانید در خصوص دریافت اطلاعات مربوط به رتبه بندی‌ها به موارد ذکر شده زیر مراجعه کنید:
در اکثر استان‌ها و قلمروها، یک شرکت بیمه می‌تواند حق بیمه بالاتری را بر اساس رتبه اعتباری شما دریافت کند. هنگامی که به دنبال شرکت بیمه‌ای مورد نظر خود هستید، این نکته را در نظر داشته باشید که چگونه رتبه اعتباری ممکن است بر حق بیمه شما تاثیر بگذارد.

در صورت افزایش حق بیمه ماشین در کانادا چه باید کرد؟

در برخی موارد ممکن است حق بیمه ماشین شما افزایش پیدا کند.

نیازهای خود را دوباره ارزیابی کنید

نیازهای بیمه‌ای خود را با شرکت بیمه خود مرور کنید. ممکن است بخواهید برای کاهش حق بیمه ماشین خود در خوصوص موارد زیر از شرکت سوالاتی بپرسید:
  • افزایش مبلغ قابل کسر
  • اگر ماشین شما ارزش فروش مجدد کمی دارد، پوشش برخورد یا تصادف خود را کنار بگذارید
  • قرارداد یک بسته بیمه‌ای مانند بیمه ماشین و خانه و یا بیش از یک ماشین را با یک شرکت بیمه‌ای ببنید تا تخفیف بگیرید

به دنبال گزینه‌های مناسب بگردید

جستجو کنید، پرس و جو کنید و قیمت‌های شرکت‌ها و کارگزاران مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا مطمئن شوید که بهترین معامله را انجام می‌دهید.

گزینه‌های تسویه بیمه خودرو در کانادا

شرکت بیمه شما میزان خسارت شما را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چگونه خسارت شما را تسویه کند. هنگامی که ادعایی را مطرح می‌کنید، همیشه مسئول پرداخت مبلغ قابل کسر هستید. میزان پول دریافتی شما بستگی به مزایای بیمه شما دارد. به یاد داشته باشید که میزان مبلغ قابل کسر می‌تواند میزان مبلغی که بابت ادعای خسارت دریافت می‌کنید را کاهش دهد.

تعمیر یا تعویض

شرکت بیمه هزینه تعمیر و یا بازسازی ماشین شما را به همان وضعیتی که پیش از آسیب دیدگی داشته، پرداخت خواهد کرد.

بهسازی

شرکت بیمه شما تنها هزینه‌ای را می‌پردازد که ماشین شما تعمیر شود و به همان وضعیت پیش از حادثه بازگردد. اگر ماشین شما نیاز به تعمیرات اضافی داشته باشد که پیش از تصادف آن مشکلات در ماشین شما وجود داشته، باید هزینه اضافی این تعمیرات را خودتان بپردازید.

حذف کردن

در صورتی که هزینه تعمیر ماشین شما بیشتر از ارزش ماشین شما پیش از آسیب دیدن شود، ممکن است شرکت بیمه تصمیم بگیرد تا به جای تعمیر به طور کلی آن را نادیده گرفته و از حساب حذف کند. در این صورت شرکت بیمه شما بر اساس ارزش ماشین شما پیش از اینکه آسیب ببیند، به صورت نقد با شما تسویه حساب می‌کند.

تسویه مطالبه در صورت داشتن وام خودرو

در صورتی که وام خودرو داشته باشید، بیمه نامه ماشین شما معمولاً شامل "بند پرداخت ضرر" می‌شود. بند پرداخت ضرر باعث می‌شود تا وام دهنده ذینفع شما شود. در صورت از دست دادن و یا خسارت به ماشین شما، شرکت بیمه شما هنگام ادعای خسارت، مبلغ باقی مانده وام خودرو را به وام دهنده شما (ذینفع شما) می‌پردازد.
هنگامی که ادعای خسارت کنید، شرکت بیمه شما می‌تواند بنا بر تشخیص خود، پول را به یکی از موارد زیر بدهد:
  • پول را به شما بدهد، بنابراین می‌توانید با ارایه ادعای خسارت، ماشین خود را تعمیر کنید
  • پول را به وام دهنده شما بدهد، که پس از ارایه رسیدهایی مبنی بر انجام کار، پول تعمیرات را به شما می‌دهد


نويسنده : پسر آریایی


ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]