آیا سگ ها بعد از عقیم سازی افسرده می شوند ؟

حیوان ماده باید قبل از اولین زایمان خود، یا به عبارتی دیگر، قبل از اولین چرخه جنسی، که از حدود 6 ماهگی شروع میشود ، انجام شود. با این وجود، اگه دلتون نمی خواد یه روز با تولد همزمان چند تا بچه همستر توی قفس حیوان خونگیتون روبرو بشین، بهتره نر و ماده این حیوان رو جدا از هم نگه دارین. این بیماری هم در گربه سانان هم در سگ سانان رخ می دهد اما شایع نیست. عوارضی که گفته شد برای واکسن های سه گانه گربه نیز رخ می دهد اما اگر شدید باشد ممکن است گربه شما آلرژیک یا حساسیت داشته باشد، خونسرد باشید و به دامپزشک خود مراجعه کنید. پس از رفع تشنگی گربه و مشاهده مقداری نشانهه ای بهبودی، به گربه خود غذا بدهید. البته این نظرات غیر کارشناسانه و بی پایه و اساس علمی فقط درحوزه عقیم سازی سگ ماده نیست بلکه میتوان به نوع امداد، غذا رسانی، روند بهبود و نگهداری هم اشاره کرد . عقیم سازی سگ های نر : برای سگ نر هم از شش ماهگی حتی تا ده سالگی هم میتوان انجام داد و باز هم ذکر میکنم که سگ را بسیار مطیع تر و آرامتر خواهد کرد البته در سگ نر عمل وازکتومی هم انجام میگیرد (بستن لوله ها که فقط جلوی باروری حیوان را میگیرد و در خلق و خوی آن هیچ تاثیری نمیگذارد و او را آرام نمي کند .


1 - عقیم سازی گربه نر باعث می شود که گربه های نر کمتر به دنبال گربه های ماده بروند. پرسیدیم سگ ماده به چه رنگی است؟ حال سوال این است که آیا جراحی عقیم کردن در سگهایی که بیش از دو سیکل فحلی را پشت سر گذاشته اند خیلی دیر است ؟ آیا گربه ها بچه های تازه متولد خودشان را می خورند؟ اگرچه این روش های عقیم سازی را می توان در توله سگ های چند ماهه انجام داد، اما صاحبان سگ ها باید با دامپزشک خود مشورت کنند تا بهترین سن را برای عقیم سازی یا خنثی سازی حیوان خانگی خود تعیین کنند. معمولا دامپزشک شرایط قبل و بعد از جراحی را برای شما توضیح می دهد و از شب قبل از جراحی بایستی به گربه خود غذا ندهید و در راس زمان تعیین شده در کلینیک و یا بیمارستان حاضر باشید. جهت مشاوره و یا تعیین وقت با ما تماس حاصل نمائید. اساسا امروزه در جوامع پیشرفته و جهان اول نه فقط حیوانات خانگی که با کمک پناهگاه ها و گروه های حمایت برای جلوگیری از تولد توله های ناخواسته حیوانات شهری هم به عقیم سازی آن ها اقدام می کنند تا از افزایش بیش از حد جمعیت حیوانات بدون صاحب و بروز حیوانآزاری و کشتارهای سامان دهی شده سگ ها و گربه ها از سوی شهرداری یا نهادهای دولتی دیگر جلوگیری کنند.


گردن بند الیزابت مانع از لیس زدن حیوان در جای جراحی می شود زیرا لیس زدن هم موجب عفونت و هم موجب پارگی مجدد محل بخیه می شود. با وجود تمایل جنسی در گربه ماده، هم هورمون ها و هم غرایز او را ترغیب می کنند تا جفت پیدا کند. به گفته محققان در این زمینه مهمترین عارضه ای که بعد از عقیم کردن گربه به وجود خواهد آمد تغییرات هورمونی است که می تواند به چاقی گربه منجر شود. معمولترین عارضه این عمل بروز بی اختیاری ادراری می باشد. دکتر تجدا خاطرنشان می کند که مراقبت های کم هزینه ارائه شده توسط کلینیک های اسپای و خنثی لزوماً به معنای جامع بودن مراقبت از آنچه یک عمل خصوصی ارائه می دهد ، نیست. کلسی ویروس یک بیماری ویروسی تنفسی هست که منجر به درگیر شدن ریه میشود و بعد از آن عطسه، زخم های دهانی دیده میشود اگر بیماری پیشرفت کند شاهد ریزش مو در گربه خواهید بود. از علائم این بیماری در زمان پیشرفت میتوان به اسهال و استفراغ در گربه اشاره کرد. شما میتوانید با قیمتی مناسب این جای خوابها به همراه تمامی ملزومات گربه را سفارش داده و در سریعترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.


هزینه واکسن گربه به برند واکسن و یا داخلی بودن یا خارجی بودن ارتباط دارد، ولی بدون نگرانی شما می توانید قیمت واکسیناسیون گربه در مجموعه ما مناسب میباشد، اما در تمام این مقاله سعی شده است اهمیت این امر برای شما گفته شود که واکسیناسیون گربه یک هزینه نیست یک ضرورت برای ادای دِین و مسئولیت نسبت به سلامت این موجود دوست داشتنی است. از آنجا که این امر بسیار ضروری است تعهد و توجه به زمانبندی دربرنامه واکسیناسیون بچه گربه به حفظِ سلامتی گربه و صاحبان گربه کمک شایانی میکند برای اجرای درست واکسیناسیون گربه شما باید از برنامه واکسیناسیون بچه گربه خود مطمئن شوید و با عوارض بعد از واکسیناسیون گربه آشنا باشید و نحوه مراقبتِ بعد از واکسن را بدانید در واکسیناسیون گربه، اجرای کامل، واکسن سه گانه گربه، و آشنایی با عوارض بعد از واکسیناسیون گربه و نحوه مراقبت بعد از واکسن گربه رمز سلامت گربه شما می باشد. این تعداد جمعیت سازمان های حیات وحش را نگران کرده است آن ها معتقدند این شکارچیان جمعیت پرندگان را کاهش می دهند و سلامت عمومی را تهدید می کنند. از آنجا که یک حیوان خیابانی و یا خانگی قرار است در فضاهای انسانی زندگی کند، لازم است تا شرایط چنین همزیستی را فراهم کرده باشیم.


https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/ ᠎



نويسنده : پسر آریایی


ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]